Wednesday, June 23, 2010

tanguh saman

tmenung sketika baru teringat sesuatu yang terjdi masa cti sem ari 2..
'saman' yg xtbayar..huhu
spnjang ak mnggunakan kenderaan sdri ini kali kedua kena saman
semua gara2 kereta..nek motor xpenah kena saman pown..
keta senang nk p mna pown tp kna mlabur byk lak..

kisah 1
1st kna sman time p pesta penang taun lpas..
akibat xdak parking so parking la tepi jlan..
dan mmbyar rm 2 utk india2 yg bagi parking 2..
kuar2 dri parking trus dpat surat layang..
kesalahan'parking dibahu jlan' oleh MPPP
dan saman dsttle oleh my dad..sbb ak dh tnguh lma..
tkot jdi len..dya tlong la..

kisah 2
sejak 2 menjak ni polis smakin giat tlebih pulak
round stiap tman siap ada yg nek heli lgi..
plik2
28may ronda pulau dgn iskandar n da geng kna la 1 roadblock kt jln mna ak xngt..
yg pasti time ak ronda pulau time 2 ada 3 roadblock..
trafik 2 tgk 'rotek' ak xdak pa..pastu tgk mka sorg2 dlm keta ak..pas 2 lpas..
sok plk..ikot iskandar n da geng p mndi sedim..
otw blik plk da 1 blokjlan..dgn muka xbsalah jln wat xtaw..
tba2..tokwan rela 2 pndang 2 kli 'rotek' ak..
pastu dya than ak suh p tepi..dya pngil trfik 1..

trfik 1: ada 'rotek baru x'
aku : ha?
trfik 1:'rotek awk ni dh mati 19 hari dh
aku : wht?? astaga..(srius ak xngt bla 'rotek' ak mati..kantoi sdh..mencri idea..)

atuk trfik 1 mmangil tokyang trafik 2..

trfik 2:knp ni? cmna lah leh xsdar 'rotek' dh lma mati
aku : (dengan idea rekaan iskndar) sy baru abis sem bwu blik umah nek keta ni xperasan lak 'rotek' saya mati en...mnta tlong en
trfik 2: xleh mcmni..awk pkai SEATBELT x tdi?
aku :pakai
trfik 2:saya tkar kesalahan awk xpkai SEATBELT klo x awk kna byar '300'
aku : mak ai smpai 300??? apa2 pown xpa en jnji jgn smpai 300..


terima kasih tokyang polisi atas jsa baik anda yg xdpt dhrgai walaupown kna kluarkan duit..hehe
skrng ni msih xbyar lgi..hehe..insyaallah akn byar pda msa tdkt sblm dya 'up' byran lgi..huhu
so skrang ni ak kna alert dgn suma bnda ni







No comments:

Post a Comment